Förbaskade hund!


Jaa, idag är jag ledig och det känns så hiimla gutt! :) Ska ut i solen så snart som möjligt, men tänkte slänga in en bild på kläderna jag köpte när vi var i Kalmar. Det har liksom inte funnits tid till det innan. Älskar färgerna rätt igenom!





När vi var i Snokebo igår så var Polly lite hängig. Jag tänkte att det berodde på de faktorer som solen och att hon löpte, då brukar hon bli lite konstig. Men hur som helst så satt hon i skuggan under bordet och hängde lite med huvudet. Och efter att tag så fick jag för mig att gå upp från bryggan och gosa lite med henne. Då märker jag med fasa att hunden är borta!

Alla börjar leta febrilt efter henne kors och tvärs, men eftersom vi inte ser henne någonstans så tar mamma och jag bilen och åker en sväng. Jag var livrädd för att hitta henne platt på vägen!! Men jag behärskade mina nerver rätt väl. Och tur var väl det, för när vi åkt ett tag så står en man och vinkar febrilt på sin altan på sin stuga. Och där är självklart min rackarhund! Dem hade givetvis en hanhund och det var väl den ljuva doften av det motsatta könet som lockat henne på villosvpår. Mannen hade hunnit ringa polisen och grejer. Jag hoppas bara inte att de hann göra någonting, för en blanding av papillon och vit golden retriver hade väl sett lite lustigt ut?

   


Nu ska jag lägga över musik på min mobil, sen vankas solen! Wihii. Jag har jobbat nu när det varit som bäst väder. Inte för att jag ska klaga över mina arbetstider (9.30 - 15.00), men jag har missat att steka just vid 12-tiden då solen tar som bäst. (och är som farligast, men det skiter jag i). Så nu måste jag satsa på att komma ifatt alla andra i brun-het :D

Soliga mys-kramar från Majsen
| |
Upp