Besvikelse


Amanda och jag laddade i bilen på väg ner till Kalmar. Och vad möter oss om inte besvikelse? Jo en FET jävla besvikelse. Vi ringer hon Lene som håller i allt och hon har glömt mobilen hemma (?) hos sin tyska man som inte har någon som helst koll. Så vi traskar ut vid Jens Kagge gymnasiet och bort till Jenny Nyströmsgymnasiet..... ALLA miljoner dörrar är låsta. Förutom den vid frisörlinjen, vilket vi traskar in på och pratar med typ tio stirrande frisörlärare (eller vad dom var) som inte hade någon aning om någonting som har med dans att göra. Dom skickade oss vidare till någon av de tio tusen dörrarna där dom TRODDE att teaterlokaler fanns. Okeeey. 

Besvikna som fan så åker vi in mot stan och går runt där. Det visar sig vara riktigt trevligt och vi utbrast "ååååh så fint" ett tjugotal ggr. Jag dog på BikBok där dom hade massor fina paljettklänningar och annat trams :D Men jag var väldigt snål och det slutade med att jag endast investerade i en pizza, ett glas juice och en engelsk julskiva med Carola (största skämtet ever? det ska vara liiite svenska på skivan så man kan sjunga med).

På pizzerian (som vi för övrigr letat efter i cirkus en halvtimme) blir den skalliga tjurgubben vid bordet bredvid sne och tappade på oss för att vi pratade i mobilen??? Efter det går vi till julmarknaden som precis har plockat ihop typ, men det betydde att vi kom in gratis så det var ju liiite viktigt. Jättemysigt för övrigt med alla levande ljus bland stengångarna osv.

Påväg hem letar vi febrilt efter Ica Maxi för att sedan gå där inne och glo i något som liknade en evighet. Vi fick emd oss en julskiva, en pepparkaksdeg-korv och julmust. Det blev något slags gospel med ljuva (!) stämmor i bilen påväg hem. Så jävla mysigt med hela Maxi-inköps-konceptet blandat med all adventljussättning i vintermörkret :')

Jennie Leander Lilja ringer ännu en gång till min mobil på vägen hem;

Maja: -hallå.... hallååå........ hallå? Jag hör inget.... Hallå!?
Andra änden: -Hej
-Heej, är nog dålig mottagning här. Haha.
-Mamma?
-Hallå? Va?
- Mammaaa?
-Alltså, hallå vem är det?
-Isak! (Jennies son)
-Men heej, försöker du få tag i mamma?
- Hallå? Vad sa du?
- Försöker du få tag i Jennie? Din mamma?
- Det är spindelmannen.
-Nejmen är det spindelmannen som ringer?
-Jaa, spindelmannen. Hej dååå.
-Jaha, okej. Hej då Isak.

Senare sa pappa att spindelmannen hade varit på tvn så Isak trodde nog att han hade ringt sin mamma för att fråga om han fick de spindelmannen så pratade han med världens vimsigaste tjej som är långt från att vara hans mamma x) Sååå jävla söt unge. Hoppas inte spindelmannen var för läskig så han får trauman för livet.  :P

Kvällen skulle avslutas med Mamma Mia som mor och jag laddat för i en vecka, men till vår stora besvikelse så var den tydligen inte. Och alldeles nyss skulle jag bara klunka ett glad mjölk innan jag gjorde mig ordning för att sova. Mitt i lunkningen märker jag att mjölken smakar konstigt. Slutar dricka och märker att mjölken smakar SKIT. Sur mjölk=sur Maja.

Jävligt oförutsägbar dag må jag säga :P Men minst lika rolig och grymt flummig!!! :D Tack Manda för en sjuk dag..


| |
Upp