Tryckmätning

Ja fy, jag tycker det är så jobbigt!!! Gjorde det när jag var 13 kanske, och vet att jag måste ju göra det nu när jag (snart) är optiker själv. Tycker bara att det är så hemskt läskigt... Fick hjärtklappning och handsvett men till slut kunde Matilda få ett värde. Jag skrek. Haha. Så jäkla läskigt att få en stor luftpuff i ögat. Och man hör liksom när maskinen ställer in sig. Gjorde bara ett test på varje (man ska ta tre och sedan medelvärdet) och fick 23 mmHg. Det är ju inte så bra. Ska ligga mellan 14 och 22. Får ta något mer ordetligt test framöver.

Övade med Anna och Sofie innan lektionen. Gick ändå hyfsat. Det sitter långt inne, måste bara ta fram och damma av det lite.

Nu har jag pluggat lite. Repeterar föreläsningen sen igår och fyllt i lite papper som ska lämnas in. Nu väntar jag på bussen som kommer typ kvart i. Ikväll ska jag och flera andra tjejer från klassen till Annie och äta och ha spelkväll. Mysigt!

/M

Vardag | |
#1 - - korv:

Finiiis!!

Upp