Min grillmarinad

Var lika underbart som vanligt att träffa min Cajsa <3 Hon ska till Indien i sommar för att jobba med välgörenhet. Så himla fantastiskt!!! Dock är jag lite orolig över att det ska hända henne någonting eftersom det är enhelt annan värld där nere än här... Men det fixar sig! Hon får lova mig att hålla sig till andra och inte gå själv helt enkelt. Innan hon åker ner ska vi få henne till att bli så lik en indier som möjligt för att smälta in.
 
Nu har vi precis lagat världens godaste mat som ikväll var Martins idé. Först var jag lite skeptisk till råstekt potatis men det blev riktigt riktigt lyckat!! Jag stod för grillningen och slängde ihop en marinad precis innan. Den bestod av följande:
 
 
Majas marinad:
Solrosolja
Soya
Rosmarin
Flingsalt
Aromat
Grillkrydda
 
Och hur mycket av varje?? Jag säger bara: Höfta!!
 
/M
Bak enligt min Smak / Matlagning, Vardag | |
#1 - - Cajsa:

Det var sååå mysigt att träffa dig! Synd att vi inte bor närmare ;) haha ja vi får färga håret i juni sen ;) <3

Upp