Hälsosamt tips nr 1: Citronvatten

Jag nämnde tidigare att jag skulle börja med tipsen igen och idag börjar vi med den nyttiga delen:
 
  • Drick ett kroppstempererat glas vatten med citron innan frukost. Det hjälper till att rensa tarmarna.
 
Den var lite otippad va? Jag har senaste dagarna läst lite om detox och dess inverkan på kroppen. När jag googlade på detox täntke jag hitta någon kur på 1-2 veckor där man bara dricker någon pulver-detox-dryck som man beställer hem. Men icke. Detox-tänket är väldigt likt mina föräldrar och kusiners tänk på hur man ska äta och behandla kroppen rätt. Bland annat äta ekologiskt och igår köpte faktiskt Martin en ekologisk tacosås, det är alltid en början. Tyvärr är de ekologiska produkterna dyrare än vanliga men vem vill proppa i sig massor gifter..? Man kanske tycker att det är värt dendär extra kronan. Det finns många tips för hur man rensar ur kroppen på gifter. Bland annat det jag gav er idag. Även om man inte går på en detox-kur så är det bra med ett glas ljummet citronvatten direkt på morgonen eftersom det går rakt ner i tarmarna och hjälper till att få igång magen.
 
Dessutom känner jag mig lugn av det och upplever det som ganska rogivande :)
 
Tips | |
Upp