Stopp i avloppet

Vi har under en längre tid haft dåligt flöde ner i badkarsbrunnen när vi duschat och allra sämst när vi badad, de fåtal gånger vi nu gjort det. Har länge vetat att jag måste rensa detdär avloppet snart och ikväll fick jag ett infall. Dändär "luckan" på sidan av badkaret åkte ner ikväll igen (som det gjorde tre gånger på en kväll så att mina ljusstakar gick sönder ni vet) och då såg jag min chans! Jag tog på mig handskarna jag ha när jag städar toan och lyfte lite försiktigt på detdär gallret till golvbrunnen. Pillade lite med fingrarna och fick upp två små tofsar. Tänkte att vad bra, men kan det verkligen vara allt? Har inte en aning om hur man städar en golvbrunn. 
Och hur gör man då? 

Jo, man googlar!

Tittade på videor på youtube och läste i såndär diskussioner på typ "familjeliv". Märkte att man visst skulle lyfta på en grej så jag gick tillbaka och lyfte lite försiktigt på dendär delen och ser någonting suspekt.... Ska ta upp det och märker att det är världens största hårboll!!!! Av ren chock lade jag den på golvet först, var ju verkligen tvungen att ta en bild! 

Här är resultatet till att det varit lite dåligt avflöde när vi duschat. Himmel!!!! Nu längtar jag till nästa dusch/bad och har höga förväntningar på att inta få en extra plaskpool på badrumsgolvet.


Nu kanske det är många som läser detta i lägg till frukosten, så trevlig start på en ny vecka :D
Vardag | |
Upp