Stress

Phu... Ligger vaken i sängen och stressar upp mig själv. Igår blev vi lite försenade på jobbet eftersom jag hade en halvknepig kund på slutet av dagen. Egentligen var han inte knepig i sig, inte alls faktiskt då han var väldigt trevlig. Dock jobbade han med typ grävmaskin eller liknande och på grund av det så hade de fått sänka höjden på hans progressiva glasögon. Jag hade inte en aning om hur mycket höjden hade sänkts så vi prickade upp hans egna och mätte upp dem till att höjden sänkts 4 mm. Det sänkte jag även de nya glasögonen till också. 

Nu har jag legat vaken en timme och funderar på om jag verkligen gjorde rätt i alla fall och om jag skrev in de rätta styrkorna som jag fick fram då jag stämde av i provbågen då det blev lite förändring där. Dessutom stressar jag upp mig eftersom det kändes som att jag gav ett halvflummigt intryck på kunden innan som skulle ha läsglasögon. Jag var så trött i huvudet så visste inte vilket typ av glas jag skulle välja och sa att jag var tvungen att diskutera det med min kollega. Nu när jag ligger här är det väldigt självklart vilket typ av glas jag skulle valt men just då var jag så förvirrad. Hoppas jag ger ert seriösare intryck när de hämtar glasögonen sen. 

Jaja nu har jag skrivit av mig lite ;) och ska hoppa upp ur sängen och sparka igång denna dag. Ska börja med att renskriva gårdagens sista synundersökning och gå igenom det ordentligt. Ha en kanononbra onsdag! :)


 
Vardag | |
Upp