Fullspäckad helg

Igår var det jobb-lördag för mig och Kristinas del. Det var marknad i Vimmerby så vi var på jobbet redan 20-15 min innan 10. Sedan jobbade vi till kl 14. Efter det hade jag ett lång snack med Casandra, som tagit sin examen. Grattis till dig åter igen. Jag minns sommaren innan du började plugga. Du var så otroligt nervös över att inte komma in, och se nu är examens dagen över. Snart är du helt klar. Du är GRYM!!! ❤️

Efter 1,5 h telefonsamtal med Casandra så hade Martin hunnit vakna. Han jobbar natt denhär veckan. Då tog vi oss en tur ut till Djursdala. Vi hade bestämt att göra färdigt hästhagen under helgen. Sagt och gjort. Vi hann börja igår innan martin åkte till jobbet och sedan jobbade pappa och jag på med resten idag. Vid 13-tiden kunde vi betrakta projektet som helt klart. Dock är det ett alldeles gör kraftigt bete så vi har släppt över fåren dit nu så får de äta av det värsta i några dagar innan vi förflyttar över hästarna. 

 
Lilla fölisen, som troligtvis ska heta Malva, har blivit mer och mer modig. Hon vågad gå en bit ifrån sin mor nu och mamman låter dessutom Malva få hålla sig en bit bort utan att hon stimmar upp sig alldeles för mycket. 


Nu blommar den stora fina rosbusken så frukosten intogs bredvid den. Det luktar så otroligt gott!!
Vardag | |
#1 - - Lovisa:

Men jäklar vilden idyll! :)

#2 - - Casandra:

Hihi du är för söt :) Tack så mycket! Kommer heller aldrig glömma hur nervös jag var att inte komma in :) men nu är de bara ett minne blott och nu väntar nya äventyr :)

Upp