Hälsotips nr 3

Det är väl allmänt vedertaget att hälsa går hand i hand med träning. Och dessutom är det väl rätt allmänt känt att jag (och även Martin) föredrar att ha städat och fräscht i vårt hem. Jag kan nästan säga att jag gillar att städa. I alla fall när det verkligem behövs och när man upplever skillnaden. Ytterlgiare någonting som är ganska välkänt för er här i bloggen är väl även att Martin gillar att ta sovmorgon!? ;) Han ville städa igår när vi satt och tittade på tvn, men då sa jag nej. Vi kom överrens om att göra det nu på morgonen istället. Jag vaknade kl 8.00 och hoppade upp; dagen bjuder ju på massor roliga saker!!!! Givetvis hoppar inte Martin upp lika peppigt som jag- vilket betyder att jag städar hela lägenheten själv. Men det gjorde inte så mycket idag, och nu ska jag berätta varför:

  • Gör städningen till ett träningspass: två flugor i en smäll!
Jag brukar alltid säda på väldigt snabbt, för att vara effektiv och få det gjort, och denna morgon körde jag på extra mycket just för att jag fick idén att plocka på mig pulsklockan. Himmel! Vilken chock jag fick när jag tittade på den efteråt. Visst att jag brukar bli varm, och ibland svettig av att städa eftersom jag kör på som en gnu, men SÅHÄR mycket?? Haha. det är ju helt fantastiskt :D Bilderna säger nog allt, så jag behöver nog inte förklara mig ytterligare ;)
 
Summa summarum: dagens träningspass är definitivt gjort, och lägenheten är skinande ren (dammad, damsugad, torkade golv, disken diskad och alla grejer bortplockade. Tog 1 och 14 min.)

 

Tips | |
#1 - - jenna:

du kan få göra ett träningspass i min lägenhet med ;) tack för igår!

Svar: haha! ja varför inte ;) skulle behöva göra av med några av kalorierna från igår... Tack själv vännen.
Maja

Upp