Pappan slog sitt barn

Jag var på Ica nyss. Precis när jag gick in i butiken var det en pappa som försökte lugna ner sin spralliga dotter på 3-4 år. Visst att hon sprang lite, men skrek inte eller någonting. Hon var precis som ett barn är. Då satte han sig ner på huk och tog henne i knät och sa "om du inte slutar så slår jag dig på handen". Han sa det 2-3 gånger och jag blev så jävla förvånad så jag stannade upp för att kolla om han verkligen gjorde det. Och han gjorde det!! Han tog hennes lilla hand och slog till henne rätt hårt, tror ni hon lugnade ner sig? Nej vadfan tror du gubbjävel??? Klart inte din dotter lugnar ner sig och blir glad om du slår henne. Nej, klart det får motsatt effekt. Hon blev givetvis ledsen, vilket leder till att han slår henne minst en gång till. Och jag blev så jävla chockad så jag bara tittade runt om någon annan sett, men det verkade inte som så. Då fick jag istället världens ångest i min kropp. Jag var tvungen att ringa till mamma och höll nästan på att tjuta. Så jävla obehagligt att se. Det tog 3 gånger så lång tid att handla för jag var så förvirrad.

Jag har ångest, borde jag gjort något? Klart jag borde- men jag blev så himla chockad/ställ/dångestfylld så jag gjorde inte det. Visste inte om slag på handen var något att säga till om. Är det allvarligt? JA KLART DET ÄR!!!! Fan. Om han slår henne så bland folk hur slår han henne då hemma? :(

Vardag | |
#1 - - Ellinett:

Men herregud vad hemskt!! :o
så sjuka personer det finns! Helst ska man säga till men jag förstår från ditt perspektiv också, för man blir ju så chockad så man har ju ingen aning om vad man ska göra.. Stackars barn, jag hoppas verkligen verkligen inte att pappan brukar slå henne! Usch vad hemskt!

#2 - - Lina:

Kände du igen honom? I så fall kan du ringa socialtjänsten och anmäla (anonymt) att han slog sitt barn på Ica och så tider och liknande. Kände du inte igen honom kunde du ha ringt polisen på en gång.
Men du ska inte ha dåligt samvete för att du inte gjorde något. Du har ingen skyldighet att göra något bara en möjlighet att göra något.
Förhoppningsvis har andra gjort något om dom sett den här pappa göra det om han nu gör det så öppet.

Hoppas du mår bättre snart! Måste ha varit hemskt att se...

#3 - - isabella:

Usch vad hemskt!

Upp