Lördagsnöje

Vad jag gjorde i lördags:
- adventsstädade
- tvättade och manglade(!) gardiner
- pimpade hyllplanen i köket 
 



Vardag | |
#1 - - Anonym:

Hej! Jag hamnade här av en slump och läste att du arbetar som optiker. Så jag passar på att ställa några frågor; När jag var liten var jag på x antal besök hos optiker och ögonläkare. Men varken jag eller någon i familjen minns varför. Jag minns dock att jag fick droppar som förstorade pupillerna, antar att det beror på att man lättare ska kunna se in i ögat, men VAD är det man kollar efter för fel?
Minns även att jag fick i uppgift att göra olika ögon-övningar (typ följa blicken med ett finger som dras vågrätt, lodrätt och mot ögonen). Varför gör man en sådana övning? Du behöver självklart inte svara, men jag gör ett försök ;)
Ha det så fint!

#2 - - Hanna:

Åh vad snyggt det blev! :)

Upp