Sjuk / Bra dag

Igårkväll tror jag att jag hade en liten släng av feber. Det var ont i nacken och huvudvärk, vilket jag brukar få vid just feber. Sedan har jag haft ont i halsen några dagar. Så därför beslutade jag att vara hemma från skolan idag. Igårkväll mailade jag med läraren som skulle hålla i lektionen idag... Eller den lärare jag TRODDE att det var. Haha. Han blev helt nervös att han hade en föreläsning idag som han hade glömt bort. Men nej då, bara maja virr-panna (och febern gjorde nog sitt) så både han och jag fick ett gott skratt över mailen. Han skrev att han blev helt svettig av nervositet. Stackarn. Jag dog av pinsamhet..
 
.. Ja så jag beslutade mig för att stanna hemma i alla fall. Så idag har jag tittat på Kalla Fakta-dokumentärer och ätit frukost i sängen. Sedan började jag organisera i min kurspärm och mitt under en dokumentär om H&M's anställda i Bangladesh, och organiserande av kursövnings-papper så ringer ett 0490-nummer... Det är Västervik!! Jag spottar ut mitt tuggummi och stänger av ljudet på tvn, sedan tar jag ett djupt andetag och svarar varav jag får till svars att jag HAR FÅTT JOBB. Herrguuud, vilken lycka! Jag blev helt uppstressad och, ja som ni kan förstå, så började jag skaka. Hahaha. Kunde inte koncentrera mig riktigt..
 
Mamma skjutsade mig till stan där jag lunchade lite med Åse. Gick och lämnade CV (hoppas på jobb i Vimmerby i framtiden!!!!), köpte biljetter till Jönköping och fikade med Sara. Nu har jag precis fått skjuts hem av Martin och vi ska snart åka och träna och titta på hockey. Känner mig lite piggare nu än i morse. Skönt!
 
Hoppas att er dag varit lika bra :D
 
Puss M
 
 
Vardag | |
#1 - - ISABELLA:

Guu' vad kul Maja, grattis till jobbet! :D

Svar: Tack så mycket Isabella :) Kramar
Maja

#2 - - Anonym:

Grattis till jobbet!!!!! :D <3

Svar: Tack så mycket :) Kram
Maja

#3 - - Hanna :

Grattis till jobbet! Hoppas att du mår bättre idag! Kram

Upp