Optiker!!

3 dagar av denhär veckan har den andra optikern varit på utbildning vilket betytt att jag fått sköta dem ställningarna. Jay har tagit alla undersökningar, slipat in alla glasögon och beställt glas. Vi har ju tagit det väldigt lugnt och eftersom den andra är van att ta allt när han är där så har det nog mest blivit så av gammal vana. Men jag är ju där av en aledning och jag tycker att jag skötte det bra. Eftersom jag gjort synisar så sällan så har man hunnit bli osäker inför alla undersökningar och uppstressad, vilket självklart lett till att man inte fått in någon typ av rutin alls. Men dessa dagar har jag verkligen upplevt ett framsteg. Igår gjorde jag första linsundersökningen med multifokala linser. Det var ingen nytillpassning men fick gå från "Low add" till "high add". Kunden kändes nöjd i undersökningsrummet och hoppas att det blir bra. Hon ska prova dem ett tag först. 

Nu är det redan fredag och jag har tre dagar ledigt framför mig :) 


Vardag | |
#1 - - Maria:

Yey Maja va duktig du är! Jag har det samma, förra veckan hade jag två undersökningar på hela veckan liksom. För att det är massa gamla kunder som vill gå till "sin" optiker och att chefen tycker jag ska ta det lättare i början för att de ska få bästa undersökningen... Känns som man fortfarande är student ibland :/ Skulle inte vilja vara fullbokad heller men iaf 2/dag tycker jag :P

Upp