Tefrukost

Denna morgon startade med halsont så vad kändes mer givet än en kopp te och ett av de nya knäckebröden? Kanongott och precis rätt. Sedan drog vi ut till mor och far i skogen. Har fikat och fortsatt med stallet. Har kört med högtryckstvätten och plockat ur en del. Eftersom stallet inte har använts på x antal år så har det fungerat som förråd (som nästan alla andra utrymmen också har fungerat som). Det kommer bli bra! Nu har vi troligtvis ett datum på när hästarna kommer, avvaktar bara med valackens ägare på om den dagen passar. Många saker som ska klaffa när det handlar om att få hem fler hästar på samma gång. 

 
Sedan åkte vi förbi en gård som är till salu I Djursdala. Dock ligger det lika långt ut som mina föräldrars gård, samt att vägen dit var ännu krokigare och backigare än deras- kändes inte så bra. Dock var själva stället otroligt charmigt och jag fastnade för det. Men som sagt, väldigt lång väg att åka dag ut och dag in. Dessutom var det 34 ha mark vilket betyder att kostnaden drar iväg en hel del. Så det passade nog inte oss. Men lika kul att titta för det :).
 
Nu är Martin på hockey och jag håller på att somna i soffan. Tror att jag ska spendera resterande del av min söndag med nätshopping och att sedan se en film och öppna chipspåsen. Syster saras kille skickade ett filmtips som jag funderar på att nappa på. Dock är det lite läskigt att se skräckis helt själv. Du kanske ska komma över Linn? ;) Hoppas alla haft en kanonhelg!
 
Vardag | |
#1 - - Liinnnn:

Åhh vilken film? Vill se :D

Upp