Glömde mobilen

I förrgår var Martin och jag hemma hos Yvonne och lånade deras hår-klippare och fotbalja till fotbad och när vi skulle åka hem tackade vi för oss och gick ut i bilen. Alltid när jag satt mig i bilen så dubbelkollar jag att mobilen är med, och det var den inte.. In och leta. Leta. Leta. Leta. Martin skulle till jobbet så jag blev ju mer och mer stressad. Vi hittade den till slut på ett helt otippat ställe.
 
Vad hände sedan igår? 
Jo, jag glömde mobilen på jobbet. Som vanligt tittade jag efter mobilen i bilen när Martin plockat upp mig, och den låg inte där... Nehepp. Då finns det ju inget annat alternativ än att den ligger kvar där inne. Jag har  ingen nyckel till jobbet så jag fick helt enkelt klara mig utan den tills jag kommer dit idag. Jag hjälpte Cajsa med hennes hår igärkväll så då hade jag ignet behov av den. Tur att jag har investerat i en väckarklocka från jobbet, så faktiskt har jag inte saknat den. Dessutom blir det ju att jag använder min fina dator som mest bara ligger i sitt fodral nu för tiden. Så mycket lättare att surfa på denna än på min sega mobil. 
 
På tal om något helt annat.. Tänk om man fick uppleva dethär igen!!
 
Vardag | |
Upp